Vår lösning

Vår plattform bygger på en djupinlärd AI modell som kan identifiera din målgrupp, välja ut budskapet och slutligen visa budskapet vid rätt tillfälle vid rätt plats i  butiken.

Låter det avancerat? Det är det, därför har vi gjort det enkelt att förstå med denna film. 



Hur fungerar det?

Enkelt beskrivet handlar det om att vi gett våra bildskärmar ögon som med djupinlärning kan identifiera målgrupper och rörelsebeteenden. Därefter använder vi  AI teknik för att välja eller skapa det budskap som är mest relevant för den målgrupp som finns framför bildskärmen. 

Välj ut din målgrupp

Vill du bara nå kvinnor i åldern 40-50 år med din produkt, eller vill du bara nå män i åldern 25-35 när solen skiner ute? Inga problem, du slipper dessutom att betala för dem som inte ingår i målgruppen.

Målgrupp 

Vi identifierar ingen person. Men vi kan se om det är en man eller kvinna samt ålderskategori. Handlar konsumenten med korg eller kundvagn som familj eller bara själv? Faktorer som är avgörande för vissa produkter.

Vi kan givetvis exkludera butikens personal om man så önskar. 

Omgivning 

Vi tror att man har svårare att sälja solkräm när det regnar ute eller varma kläder när det är varmt och soligt ute. Därför kan du välja till dessa faktorer när du bygger din målgrupp.


Kontaktkostnad 

Vi tycker att det är rimligt att annonsörer bara betalar för de kontakter som man vill nå. Givetvis kan man lägga in en maxbudget för annonseringen och följa upp detta i realtid. 

Data är det nya guldet! 

Vi levererar en guldgruva med riktiga fakta i realtid. Vi kan presentera hur många besökare en specifik butik har fördelat på  könsfördelning och åldersfördelning.  Men vi kan även berätta vad det var för väder när dom handlade..

Men är du mer intresserad av att mäta antalet exponeringar av en specifik annons mot verklig försäljning så kan du självklart titta även på det..

Trimma ditt budskap 

Att gå från masskommunikation till riktad kommunikation med rätt målgrupp vid rätt tillfälle skapar såklart resultat på din försäljning. Men hur vet du att ditt budskap är optimerat? 

Med vår plattformen kan du värdera effekten i realtid. Du kan se antalet exponeringar inom din målgrupp mot din faktiska försäljning. Det gör att du kan testa och trimma ditt budskap tills du är nöjd med utfallet. 

Därför är data det nya guldet!



Integritet och GDPR!   

Syftet är att erbjuda konsumenten en bättre shoppingupplevelse genom att endast visa relevanta budskap på våra skärmar. För att kunna göra detta samtidigt som vi värnar om konsumentens integritet och säkerhet arbetar vi endast med anonyma metadata, exempelvis som kön och ålder. Inget data sparas eller säljs till tredje part. Vill man däremot nyttja den fulla funktionen som plattformen kan exempelvis ansiktsigenkänning finns det avgränsingar för när detta är tillåtet och inte.  

BizLab Analytics 

Namn E-post Meddelande Jag accepterar reglerna och villkoren och integritetspolicyn Skicka in